A proposed vision from the perspective of hybrid education for teaching physical education in the context of the quality of the educational process
DOI:
https://doi.org/10.54702/msj.2021.20.1.0046Keywords:
Hybrid Education , BlackboardAbstract
هدفت الدراسة التعرق علي التعليم الهجين و توظيف تكنولوجيا التعليم، و زيادة التفاعل المباشر وغير المباشر مع المعلمين و المتعلمين ومع المحتوى التعليمي استخدم الباحثين المنهج الوصفي في منهج المسح ليتناسب مع طبيعة الدراسة وكانت عينة الدراسة من طلاب مدارس الانجال وكانت عينة الدراسة (50) طالب من طلاب الصف السادس وأظهرت النتائج أن يقود التدريس باستخدام الطريقة التقليدية (القيادة المباشرة) إلى تطور فى مستويات تعلم الطالب فى تعلم للمهارات الحركية في الرياضات الفردية والجماعي ،و أوصت الدراسة الي أن توفيرالأجهز ة و الأدوات التكنولوجية الضرورية للعمل بكليات التر بية البدنية و الر ياضية ،تز ويد المدارس بكافة متطلبات الإتصال بالشبكة الدولية للمعلومات و الإهتمام بعرض الدراسات التى تتناول استخدام التكنولوجيا فى تدريس التربية الرياضية
References
- Ahmed Abu Thaif. (2020). Proposing the application of the “hybrid system” in university education. ttps://www.elwatannews.com/news/details/482786.
- Zahir Ismail Al-Ghareeb. (2018). E-learning from application to professionalism and quality. Al-Kitab World, Cairo.
- Bandar Bin Abdullah Al-shihry. (2008). Evaluating the level of educational performance of faculty members in the e-learning environment. Master thesis, King Saud University.
- Mamdouh Mohammed Abdul-majeed. (2009). A proposed strategy for blended e-learning in teaching science and its effectiveness in developing some scientific inquiry skills and the attitude towards studying science among middle school students, Studies in Curricula and Teaching Methods, Egyptian Curriculum Association.
- Mohammed Asim Ghazi. (2019). Digital transformations in physical education. Jordan: Dejlah Publishing House. Gharib, Abdul Karim. (2007). Factors responsible for the quality of education. World of Education Magazine. Morocco.
- Majida Nasir. (2020). The hybrid education plan is the future in Egypt. The Saturday, August 1, 2020 issue is available at https://www.albawabhnews.com/4099132
- Naif Mahmoud Tashrat. (2010). Blended learning. Jordan.
- BIBLIOGRAPHY Bennett, S. (2013). .Technology use among physical education teachers in Georgia public schools. http://aquila.usm.edu/theses_dissertations.
- blackboard. (2020). .blackboard. Retrieved from https://www.blackboard.com/
- Hall, B. (2003). Using technologies in a blended learning curriculum, The AMA Handbook of E-Learning, American Management association (AMACOM). Dir. American Mgmt. Assn. pp.301-315.
- Meginnis, M. (2005). Building a successful blended learning strategy. ITL Magazine, 5(3), pp.15-31.
- Silverman, S. (2010). Technology Integration in Secondary Physical Education Attitudes Practice. https://scholar.google.com/scholar?
- Yaman. (2008). Appropriate use of instructional Technology in Physical Education. https://sites.harvard.edu/.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Modren Sport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.