The application of European standards of excellence for teachers of physical education in Secondary Schools from the technical Supervisors Point of View in Baghdad
DOI:
https://doi.org/10.54702/msj.2021.20.3.0163Abstract
The research aimed to applicate the European standards of excellence in Secondary Schools from the technical Supervisors Point of View in Baghdad. The researcher used the descriptive method on (143) supervisor. The researcher designed a special scale for the Iraqi ministry of education with three fields; social services, students’ satisfaction and procedural operations. The data was collected and treated using SPSS to conclude that social services field require from physical educators to collect information to cope with institutional reality inside school. Students’ satisfaction field shows that physical educators should pay more attention to individual differences among students. Procedural operations field showed that educators should create an environment rich with love, cooperation. Finally the researcher recommended paying attention to students and involving them in problem solving and decision making to create a loving environment inside class.
References
حسن عبد الله وآخرون : التميز المؤسسي مدخل الجودة وأفضل الممارسات مبادئ وتطبيقات, عمان: الوراق للنشر والتوزيع , الطبعة الأولى, 2013
رنا تركي ناجي: بناء وتقنين مقياس تحسين الاداء الوظيفي وفق معايير التميز الاوربي وعلاقة بالثقافة التنظيمية لتدريسي التربية البدنية وعلوم الرياضة, جامعة بغداد, اطروحة غير منشورة, 2020
سعد علي العنزي: نظرية المنظمة(مفاهيم- مداخل- عمليات), بغداد: مكتبة السيسبان , 2015
سلام حنتوش رشيد واخرون: مفاهيم إدارية لطلبة التربية الرياضية , دار دجلة للطباعة والنشر, الأردن,2016 .
صالح بن حمد العساف: المدخل الى البحث في العلوم السلوكية، السعودية ، الرياض،. مكتبة العبيكان، 2006.
عبد الجليل إبراهيم الزوبعي وآخران: الاختبارات والمقاييس النفسية ، الموصل ، دار الكتب للطباعة والنشر، 1981.
عبد العزيز المعايطة: مشكلات تربوية معاصرة ,دار الثقافة للنشر, الاردن ,2019.
عبدالله هزاع: الادارة الرياضية لطلبة كليات واقسام التربية البدنية وعلوم الرياضة, دار الكتب والوثائق بغداد ,2017.
محمد حسن العمايرة : المشكلات الصفية السلوكية التعليمية الاكاديمية , دار الميسرة , 2014.
نادر فهمي الزيود: مبادئ القياس والتقويم في التربية، ط3، عمان، دار الفكر للنشر، 2005.